مرکز داوری اتاق ایران / تحقیق و توسعه / همکاری های میان سازمانی / تفاهم نامه همکاری مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه

همکاری های میان سازمانی

به منظور ارتقای جایگاه داوری در میان فعالان اقتصادی و همچنین گسترش همکاری ها و مشارکت های علمی در زمینه داوری، مرکز داوری اتاق ایران با اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق های بازرگانی مشترک، تشکل‌ها و انجمنهای بازرگانی، صنفی، شرکت‌ها و مؤسسات و واحدهای بازرگانی، صنعتی و تولیدی، معدنی و خدماتی، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بانک‌ها از طرق مختلف به خصوص از طریق انعقاد موافقت نامه های مختلف، همکاری و تعامل می نماید.

تفاهم نامه همکاری مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی ایران - اتریش

تفاهم نامه همکاری مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی ایران - اسپانیا

تفاهم نامه همکاری مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی ایران - سوئیس

تفاهم نامه همکاری مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان

تفاهم نامه همکاری مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه

تفاهم نامه همکاری مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئد

تفاهم نامه همکاری مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات

تفاهم نامه مرکز داوری اتاق ایران و مرکز داوری اتاق بازرگانی استانبول

تفاهم نامه مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات خصوصی

کانون بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی ایرانیان، موسسه‌‌ای است غیرانتفاعی، متشکل از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیردولتی دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی که به عضویت کانون پذیرفته شده‌اند و دارای شخصیت حقوقی مستقل می‌باشد.


تفاهم نامه مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، سازمانی است فعال، مشارکت جو و مبتنی بر دانش که در راستای برنامه‌های کلان کشور، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش می‌باشد. این سازمان، توسعه تجارت را با عنایت به برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی کارآمد و بکارگیری دانش و فناوری جدید دنبال کرده و همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، حمایت و نظارت عالیه، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت‌های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.


تفاهم نامه مرکز داوری اتقا بازرگانی ایران و انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران

فعالیت اعضای این انجمن در زمینه تولید انواع مکمل، کنستانتره، مواد افزودنی، تولید خوراک دام، طیور و آبزیان است. توسعه و تقویت سهم صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان در اقتصاد ملی و افزایش نقش این صنعت در تولید، اشتغال و درآمد ملی و بررسی مسائل و مشکلات صنعت خوراک دام و طیور و تلاش برای رفع آنها و ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و انسجام در بین فعالین عرصه مذکور و افزایش سطح قدرت چانه زنی این صنف در بازارهای بین المللی و نیز در مواجهه با سازمانهای داخلی و ارتقاء سطح کیفی محصولات با هدف مدیریت مدنی و صنفی در امر تولید و استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و روزآمد نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه از اهداف این انجمن می‌باشد.


تفاهم نامه مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و کمیسیون داوری تجاری بین المللی چین

از سال 2000، CIETAC نیز به عنوان دادگاه داوری اتاق بازرگانی بین المللی چین شناخته شده است . این سازمان قدیمی‌ترین و بزرگترین نهاد داوری در چین است.


تفاهم نامه مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و انجمن سرمایه گذاری خطر پذیر کشور

فعالان عرصه سرمایه‌گذاری خطرپذیر و نهادهای پشتیبان این صنعت طی انعقاد تفاهم نامه ای داخلی در سال ۱۳۸۸ تصمیم به ایجاد کانونی برای گردهمایی فعالان این صنعت در ایران گرفتند که منجر به تشکیل و ثبت انجمن صنفی کارفرمایی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور در دی ماه ۱۳۹۱ گردید. از اهداف کلیدی و اصلی این انجمن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: توسعه و ترویج ادبیات سرمایه‌گذاری خطرپذیر

استانداردسازی رویه‌ها و فعالیت سرمایه‌گذاری خطرپذیر

انتقال تجربیات موفق سرمایه‌گذاری خطرپذیر

ارتقاء تعاملات فعالان صنعت با نهادها و سازمان‌های دولتی حامی تامین مالی نوآوری


تفاهم نامه مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و انجمن تولید کنندگان محصولات بیولوژیک

این انجمن به منظورساماندهی کلیه امور مربوط تولید و صادرات محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و ایجاد هماهنگی ، وحدت رویه و انسجام در بین فعالین عرصه مذکور و افزایش سطح قدرت چانه زنی این صنف در بازارهای داخلی و خارجی و در مواجهه با سازمانهای داخلی و ارتقاء سطح کیفی محصولات تولیدی و با هدف مدیریت مدنی و صنفی در امر تولید و جلوگیری از افزایش کاذب قیمتها و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری برای تولید صحیح کالای مورد بحث و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و روزآمد نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی و حمایت از بهبود فضای کسب و کار و پاسخ گویی به مشکلات و نارسائیها در چارچوب قوانین موضوعه کشور و دفاع از منافع مشروع اعضاء، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران تشکیل شده است.